အခုလြတ္လာတဲ့ ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကိုမင္းကိုႏိုင္ အံ့ၾသသလား။
သိပ္အံ့ၾသတယ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူးဗ်ာ။ သို႔ေသာ္လည္း ဒါ အဆံုးသတ္ထားတာပဲဗ်။ အဆံုးဆိုေတာ့ ဘဝင္က်သြားတာေပါ့ဗ်ာ။ ေမွ်ာ္လင့္ေနရရင္ ပင္ပန္းတယ္ဗ်။ ခင္ဗ်ားလည္း သိတာပဲ။ ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့အတိုင္း ျဖစ္မလာဘူးဆိုရင္ ပင္ပန္းတယ္ဗ်။ အဲဒီေတာ့ ခ်ကြာဆိုၿပီးေတာ့ အဆံုးထိ ခ်လိုက္တာပဲ။ ၿပီးေတာ့ ျဖစ္လာတယ္ဆိုေတာ့လည္း ဒီလိုပါလားဆိုၿပီးေတာ့ ထားလိုက္တယ္ဗ်။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ဗ်ာ က်ေနာ္လည္း ေလာကဓံကို အထိုက္ အေလ်ာက္လည္း ခံခဲ့ရၿပီကိုးဗ်။ ေလာကဓံ အေကာင္းအဆိုး ၂ မ်ိဳးရွိတယ္ဗ်ာ။ အဲဒါကို ပြားလိုက္ေတာ့ ၈ မ်ဳိးေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီအထဲမွာ အဆိုးေလာကဓံကို က်က်နန ခံစားလိုက္ရၿပီ ဆိုတဲ့အခါမွာ ငါအေကာင္းနဲ႔ႀကံဳတဲ့အခါမွာလည္း အိေျႏၵရရခံႏိုင္ေအာင္ ငါက်င့္မယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ႀကိဳၿပီးေတာ့ နည္းနည္းက်င့္ထားတယ္ဗ်ာ။ အဲဒီေတာ့ ျဖစ္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္ ေယာနိေသာ မနသိကာယ ေခၚတာေပါ့ဗ်ာ။ သင့္တင့္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းလိုက္တာေပါ့ဗ်ာ။
ဘာမဆိုေပါ့ဗ်ာ။ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ဆိုးသည္ျဖစ္ပါေစေပါ့။ လူဆိုတာက သူ႔အတိုင္းအတာနဲ႔ သူေတာ့ ဘဝမွာ အျမင့္ဆံုး အခ်ိန္ကိုလည္း ခံစားဖူးၾကတာပဲဗ်ာ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေအာက္ေျခလြတ္ရင္လည္း လြတ္တတ္ၾကတယ္ဗ်ာ။ မလြတ္တဲ့ လူကိုေတာ့ နည္းနည္းခ်ီးက်ဴးရတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲလိုပဲ - နိမ့္ၿပီေဟ့ဆိုရင္လည္း မခံႏိုင္ၾကဘူးဗ်ာ။ အဲဒါလည္း ခင္ဗ်ား ေတြ႔မွာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေၾကာင့္ မခံႏိုင္လို႔ကို အိေျႏၵပ်က္သြားတာ ေတြ႔ဖူးတယ္။ အဲဒါ က်က္သေရ မဲ့သြားတာပဲဗ်။ က်ေနာ္ ဒီလို ခံယူတယ္ေလဗ်ာ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ပါ။ အဲဒါေလး ႏွလံုးႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ သြင္းထားလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ခပ္ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ထြက္လာတာေပါ့ဗ်ာ။ ေထာင္ထဲက ထြက္လာၿပီ ဆိုကတည္းက ေပ်ာ္တာလည္း မျပဘူး၊ ဝမ္းနည္းတာလည္း မျပဘူး၊ ပံုမွန္ခရီးတစ္ခုကို အလုပ္ ၿပီးသြားလို႔ အိမ္ျပန္သြားတဲ့ လူတစ္ေယာက္လိုပဲ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးပဲ ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ လာခဲ့ပါတယ္ဗ်ာ။
ခင္ဗ်ားနဲ႔ အက်ဥ္းသား ၃ဝဝဝ ေက်ာ္ အခုလႊတ္ေပးရတာဟာ ေထာက္လွမ္းေရးကေန မတရား အမႈဆင္ထားတဲ့လူေတြ ဆိုၿပီးေတာ့ ျမန္မာစစ္အစိုးရက ေၾကညာသြားတာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီလိုဆိုရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ့္ေလးငါးႏွစ္က ကိုမင္းကိုႏိုင္ အဲလိုမ်ိဳး မတရားအမႈဆင္ အဖမ္းခံရတာလို႔ ထင္လား။
က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့လူေတြက လြဲရင္ က်န္တဲ့ အမႈေတြေတာ့ မသိဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ကိုယ့္အေၾကာင္း ကိုယ္ပဲသိတယ္။ တျခား ကိုယ္လံုးဝမသိတဲ့ လူေတြ အေၾကာင္းေတာ့ ေဝဖန္ရတာေတာ့ ခက္တယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ကုိယ့္အေၾကာင္းကိုယ္ကေတာ့ ရွင္းတယ္ေလ။ အေစာႀကီးကတည္းက ကိုယ္က ဒီလိုခံယူၿပီးသားဆိုေတာ့ အဲဒီေခါင္းစဥ္နဲ႔ လႊတ္ေပးတယ္ ဆိုတဲ့အခါမွာ ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို သင့္တင့္ေလွ်ာက္ပတ္တဲ့ ေခါင္းစဥ္ပဲလို႔ က်ေနာ္ျမင္တယ္ဗ်။ သူတို႔အေနနဲ႔က ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို အေပ်ာ့ေျပာင္းဆံုး ေရြးၿပီး အမွန္တရားနဲ႔အနီးစပ္ဆံုး ေခါင္းစဥ္ေပးလိုက္တာပဲလို႔ က်ေနာ္ေတာ့ ဒီလိုယူဆတယ္ဗ်ာ။ ဒီေလာက္ပဲ ေျပာႏိုင္မယ္ဗ်။
ျပည္တြင္းျပည္ပမွာရွိတဲ့ အကဲခတ္ေတြက ဒီအခ်ိန္က်မွ ဘာလို႔အခုလို လႊတ္ေပးရတာလဲ ဆိုတာကို တြက္ဆၾကတယ္။ သူတို႔လည္း နေဝတိမ္ေတာင္ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ အာဆီယံ အစည္းအေဝးက မၾကာခင္လာေတာ့မယ္။ အျပင္ကေရာ အထဲကေရာ ဖိအားေတြကလည္း ရွိတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မ်ား လႊတ္ေပးတာလားဆိုၿပီး တခ်ိဳ႔က တြက္ၾကတာေတြရွိေတာ့ ခင္ဗ်ားကိုယ္တိုင္က ဘာေၾကာင့္ ဒီအခ်ိန္က်မွ လႊတ္တယ္လို႔ ထင္လဲဗ်။
ခက္တာက ကိုယ္ကသူမ်ားလို အျပင္မွာျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနေတြကို ဘာမွ မသိဘူးကိုးဗ်။ အထဲမွာခ်ည္းပဲ ငုတ္တုတ္ဆိုေတာ့။ တစ္ခုေတာ့ ရွိတာေပါ့ဗ်ာ။ တခုခုေတာ့ ခိုင္လံုတဲ့ အေၾကာင္းေတာ့ ရွိလိမ့္မယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေၾကာင္းေတြဆံုမွ အက်ဳိးတစ္ခုဆိုေတာ့ ျဖစ္တာကိုးဗ်။ အခုလို လႊတ္ေပးလိုက္ရၿပီ ဆိုတဲ့ဟာလည္း အက်ဳိးတရား တစ္ခုေပါ့ဗ်ာ။ လႊတ္ေပးဖို႔ လံုေလာက္တဲ့ အေၾကာင္းတရားေတာ့ ျပည့္စံုၿပီ။ ဒီေလာက္ပဲ ယူဆလို႔ရတယ္ဗ်။ ဒီ ျပင္ပဖိအား ဘာညာေတြ ဆိုတာကလည္း အစကတည္းကလည္း ေပးလာခဲ့တာပဲေလဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ျပင္ပ ဖိအားေတြပဲ ကပါ့မလား။ ဒီကိစၥဟာ ကာယကံရွင္ဘက္မွာ ဘယ္လို အေျခအေနရွိလဲ။ သေဘာထားက အမွန္တကယ္ပဲ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေျပာင္းေျပာင္း ျဖစ္သြားလား။ ျပဳျပဳျပင္ျပင္နဲ႔ အားလံုး သင့္ျမတ္မယ့္လမ္းကိုပဲ တကယ္ပဲေရြးၿပီလား။ ဒါေလးေတြေတာ့ က်ေနာ္ စဥ္းစားမိတယ္ဗ်။ အတိအက်လည္း က်ေနာ္လည္း မေျပာတတ္ေသးဘူး။
ဒီလိုဆို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြရွိတယ္ ဆိုပါေတာ့။
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာေတာ့ဗ်ာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ဆိုတာထက္ ယံုၾကည္ခ်က္က ပိုေကာင္းတယ္ဗ်။ က်ေနာ္ တခါတုန္းကလည္း ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ေရးဖူးပါတယ္။ ကဗ်ာ အေသးစိတ္ေတာ့ ထားပါဗ်ာ။ ဆိုလိုတာက ယံုၾကည္ခ်က္ကေတာ့ ပိုၿပီးေကာင္းတယ္ဗ်။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ကိုယ္တိုင္ မတတ္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥေတြ ရွိတယ္ေလဗ်ာ။ ကိုယ့္တစ္ဖက္တည္းနဲ႔ လုပ္ယူလို႔ မရတဲ့ ကိစၥေတြမွာ တစ္ဖက္ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ၾကည့္ရတာ မွန္းဆၾကည့္ရတာေတာ့ ရွိတာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္လို႔ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို မသံုးရင္ေတာင္မွ မွန္းဆခ်က္ ဆိုတာေလာက္ေတာ့ သံုးလို႔ရမယ္ ထင္တယ္ဗ်။ မွန္းဆခ်က္ေလး တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္၊ ဒီလိုပဲ ေျပာပါရေစ။
မွန္းဆခ်က္ဆိုတာကလည္း အေကာင္းဘက္ကို ဦးတည္တဲ့ မွန္းဆခ်က္တစ္ခုေပါ့၊ ဟုတ္တယ္မို႔လား။
ေအးေပါ့ဗ်ာ၊ ဒီလိုေပါ့။ က်ေနာ့္တစ္ေယာက္တည္း အတြက္လည္း မဟုတ္ဘူးေပါ့။ အားလံုးအတြက္၊ အားလံုး ေမွ်ာ္လင့္ေနတဲ့ အရာတစ္ခု၊ ခါတိုင္းနဲ႔ စာရင္ေတာ့ နီးလာပလားဟဲ့ေပါ့ဗ်ာ။ အဲေလာက္ပါပဲ။ ဒီထက္ပိုၿပီးေတာ့လည္း က်ေနာ္တို႔ ေျပာဖို႔လည္း မသင့္ေသးပါဘူး။
ကိုမင္းကိုႏိုင္ ရန္ကုန္အင္းစိန္ေထာင္မွာ ေနခဲ့စဥ္ ကာလတုန္းကေရာ တျခားသူေတြနဲ႔ အတူေနရသလား။
ေၾသာ္ - အမ်ားစုကေတာ့ဗ်ာ လူႀကီးေတြနဲ႔ခ်ည္းပါပဲ။ အခုဆိုရင္ က်န္ေနေသးတဲ့ လူေတြ ဆိုရင္ဗ်ာ - အင္န္အယ္လ္ဒီက ဦးဝင္းထိန္တို႔၊ ဦးဝင္းတင္တို႔ေတာ့ က်န္ေနေသးတယ္ဗ်။ ေနာက္ - ဦးတင္ေအာင္တို႔ ေကအင္န္ယူက ကိုကိုႏိုင္တို႔၊ ေနာက္ အင္န္အယ္ဒီကပဲေလဗ်ာ၊ အမတ္ ဦးခင္ေမာင္ေဆြတို႔ သူတို႔ေတြဗ်။ သူတို႔ေတြေတာ့ အခုလႊတ္တယ္ေတာ့ မၾကားေသးဘူးဗ်။
အဲဒါဆို ရန္ကုန္မွာ အက်ဥ္းက်စဥ္တုန္းက ေထာင္ထဲမွာ ေနရစဥ္တုန္းက ကိုမင္းကိုႏိုင္ကို တစ္ေယာက္တည္းေတာ့ မထားဘူး ဆိုပါေတာ့။
ဘယ္ဟုတ္မလဲ၊ က်ေနာ္တို႔ကို တစ္ေယာက္ခ်င္း ထားတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ တိုက္ႀကီးတစ္ခုလံုးက အတူရွိတဲ့ လူေတြေပါ့ဗ်ာ။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မျမင္ရဘူးေပါ့ဗ်ာ။
တိုက္ထဲမွာ အတူေနရတဲ့ လူေတြေပါ့။
ဟုတ္ကဲ့ - တိုက္ဆိုတာက တိုက္တန္းလ်ားႀကီးေပါ့ဗ်ာ၊ တိုက္အတြဲႀကီးေပါ့။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္တို႔ တစ္ေယာက္တစ္လံုးစီ ေနရတာဗ်ာ။ တစ္ေယာက္တစ္လံုးစီ ဆိုေတာ့ အဲဒီတိုက္ခန္းထဲကကို မထြက္ရဘူးဗ်။ တိုက္ခန္းတစ္ခန္းစီေပါ့။ အေရွ႔မွာ အခန္းလြတ္တစ္ခု ရွိေသးတယ္ဗ်။ အဲဒီအခန္းက လူေနတာမဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔က ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ ပိုၿပီးေတာ့ လံုၿခံဳေအာင္လို႔ ကာရံထားတဲ့ သေဘာပဲဗ်။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ္က အတြင္းခန္းမွာ ေနရတယ္။ ေရွ႔ကအခန္းမွာက ဘာမွမရွိဘူး။ အဲဒါကို ထပ္ၿပီးေတာ့ ကာထားတယ္။ ရံဖန္ရံခါဆို ေဘးအခန္းေတြက ထပ္ၿပီးေတာ့ လြတ္ေနတယ္ဗ်။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခန္းေက်ာ္ေလာက္မွာ ဘယ္သူရွိလဲ ဘာလဲဆိုေတာ့ သိရပါတယ္။ တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာေတာ့ တစ္ေယာက္ မျမင္ရဘူးေပါ့ဗ်ာ။ စကားေျပာခ်င္ရင္ေတာ့ဗ်ာ နည္းနည္း ခက္ခက္ခဲခဲ တက္ၿပီး ေအာ္ေျပာရတာတို႔ ဘာတို႔ေတာ့ ရွိတာေပါ့။
နာမည္ႀကီး စစ္ေၾကာေရးဝင္တဲ့ ကာလေတြတုန္းကေရာ ကိုမင္းကိုႏိုင္ကို သူတို႔ဆက္ဆံတာေတြ ဘယ္လိုရွိခဲ့သလဲ။
မွန္တာေျပာရရင္ က်ေနာ့္အေပၚမွာေတာ့ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ လုပ္တာေတြ ဘာေတြေတာ့ မရွိပါဘူးဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ ေျပာၾကဆိုၾကတဲ့ ေနရာမွာေတာ့ နည္းနည္းေလးကြာတယ္။ လူဆိုတာကေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မတူၾကဘူးေလဗ်ာ။ ဒါကေတာ့ စိတ္ထား စရိုက္ခ်င္း မတူၾကတာကေတာ့ အဓိကပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေပ်ာင္းနဲ႔ ရည္ရည္မြန္မြန္ ေျပာတဲ့လူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ နည္းနည္းေလး ေမာက္မာတဲ့လူေတြလည္း ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ ဒါကေတာ့ဗ်ာ ဘယ္ေနရာမွာမဆို ေတြ႔ရတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္လည္း သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ ပံုစံနဲ႔ပဲ တုံ႔ျပန္ခဲ့ပါတယ္ဗ်ာ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တန္ရာတန္ရာေပါ့ဗ်ာ။ သင့္ေတာ္သလိုပဲ တံု႔ျပန္ခဲ့ပါတယ္။
စစ္ေၾကာေရးက စ ဖမ္းသြားတဲ့ အခ်ိန္ကတည္းက သူတို႔ဘာေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားကို ဖမ္းရတယ္ ဆိုတာကို အဲဒီကာလေတြတုန္းက သူတို႔ႏႈတ္က ထြက္သြားတာမ်ိဳးေတြ လွစ္ခနဲ ထုတ္ျပတာမ်ိဳးေတြရွိလား။
သူတို႔က အဲေလာက္ႀကီးေတာ့ စကားလံုးအတိအက်နဲ႔ ၫႊန္းၿပီး ေျပာတာမ်ဳိးေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ဟာကျဖင့္ ဒါကေတာ့ လြန္တယ္။ ဘယ္ဟာကေတာ့ ဒီေလာက္ေတာ့ မရဘူးေလ။ ဒါမ်ဳိး ေျပာတာေလာက္ပဲ ရွိပါတယ္။ သိပ္ၿပီးေတာ့ အတိအက်လည္း မရွိဘူးဗ်။ ဒါမ်ဳိးကေတာ့ဗ်ာ၊ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ထိုင္ၿပီးေတာ့ တစိမ့္စိမ့္ ေအးေအးေဆးေဆးေျပာေနမွလည္း ေကာင္းတယ္ေလ။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ရုတ္တရက္က်ေတာ့ဗ်ာ - ဒီလိုခ်ည္းေျပာေတာ့ သိပ္မတိက်ရင္လည္း မေကာင္းဘူးမဟုတ္လား။
ကိုမင္းကိုႏိုင္ - ခင္ဗ်ား အထဲမွာ အာဏာပိုင္ေတြက မင္းကိုႏိုင္ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔အရွိန္အဝါကို သူတို႔ ေတာ္ေတာ္ကို ေၾကာက္တယ္၊ ေလးစားတယ္လို႔ ခံစားရလား။
အဲလိုေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ၊ က်ေနာ္လည္း လူထဲက လူပါပဲ။ အမတ္ႀကီး ဦးေပၚဦး ေျပာသလိုပါဗ်ာ။ ဟိုဘက္ကမ္းကို တျခားလူေတြ မကူးႏိုင္ဘူးဆိုရင္ က်ေနာ္လည္းမကူးႏိုင္ပါဘူး။ ေလွနဲ႔ကူးႏိုင္တယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္လည္း ေလွနဲ႔ပဲကူးႏိုင္တဲ့လူပါဗ်၊ အဲေလာက္ပါပဲဗ်။
အထဲမွာေနတုန္းက စာအုပ္ဖတ္လို႔ရလား။
အထဲမွာတုန္းက ပထမ ၁ဝ ႏွစ္ကေတာ့ ဘာမွမရဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ၁၁ ႏွစ္ေလာက္ၾကာေတာ့လည္း ဘာမွမရဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ၁၂ ႏွစ္ေလာက္မွာ ICRC စဝင္တာေပါ့ဗ်ာ။ ICRC စဝင္တဲ့အခါမွာေတာ့ နည္းနည္းေလး ရလာတာေပါ့။ ဒါလည္းဗ်ာ စိစစ္ေရးကေတာ့ ၾကာတယ္။ ICRC ေပးတဲ့ဟာေလး ဘာေလးေတာ့ရတယ္၊။ အဂၤလိပ္စာေလးဘာေလးေပါ့၊ အဲေလာက္ေတာ့ရတယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ နည္းနည္းေကာင္းသြားၿပီဗ်။ ICRC က်က်နန ဝင္ၿပီးသြားၿပီဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ အိမ္ကေနၿပီး ပို႔လို႔ရၿပီေပါ့ဗ်ာ။ အိမ္ကပို႔တဲ့စာအုပ္ကို သူတို႔စစ္ေဆးတယ္ေပါ့။ ၿပီးလို႔ရွိရင္ သူတို႔က ေပးသင့္ရင္ေပးတယ္ေပါ့။ ဒါမ်ိဳးက်ေတာ့ ဖတ္လို႔ရသြားၿပီ။ အိမ္က ပို႔တာလည္းဗ်ာ လြတ္လြတ္ကင္းကင္း အေၾကာင္းအရာေပါ့ဗ်ာ။ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာေတြေပါ့ဗ်ာ။ ၿပီးေတာ့ ဘာသာေရးစာအုပ္ေတြ၊ အဲေလာက္ပဲရွိပါတယ္။ သူတို႔ စစ္ေဆးတဲ့လူေတြအေနနဲ႔လည္း ေပးလို႔ရႏိုင္တဲ့ဟာမ်ိဳးပဲ ေပးတာေပါ့ဗ်။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္ စာစဖတ္ရပါတယ္။
၁၂ ႏွစ္ ေက်ာ္သြားၿပီဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စစ္ေတြေရာက္သြားၿပီဆိုပါေတာ့။
အင္းေပါ့ - စစ္ေတြေရာက္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ႀကီးၾကာမွပါ၊ အဲဒီက်မွ ဖတ္ရတာပါ။
ICRC ကေရာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္ ဆိုပါေတာ့၊ သူတို႔ဝင္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ အခြင့္အေရးပိုရတာေပါ့။
အင္းေပါ့ - ဒါေပါ့၊ သူတို႔ေက်းဇူးလို႔ ေျပာရင္လည္း ရႏိုင္မလားပဲဗ်ာ။ အတိအက်ေတာ့လည္း မသိပါဘူး။
မွတ္မိလား၊ ၁၉၉၃ တုန္းကလား ၁၉၉၂ တုန္းကလားေတာ့ မသိဘူး။ အေမရိကန္လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြ ခင္ဗ်ားကို လာေတြ႔ေသးတယ္ မဟုတ္လား အင္းစိန္မွာေလ။
မွတ္မိတယ္။
အဲဒီတုန္းက Don's give up! ဆိုၿပီး ခင္ဗ်ား message ပို႔လိုက္တယ္လို႔ အျပင္မွာ ေရးၾကသားၾကတယ္ဗ်။ အဲဒါေရာ ေျပာလိုက္မိလား၊ ဟုတ္လား။
အဲဒါေတာ့ ေျဗာင္ေျပာတာပဲဗ်။ ေဘးမွာကေတာ့ ေထာက္လွမ္းေရးေတြေရာ ရံၿပီးေတာ့ အကုန္လံုး နားေထာင္ေနၾကတာပဲ။ သူတို႔ေရွ႔မွာတင္ ေျဗာင္ကိုေျပာတာ။ သူတို႔ကလည္း ဒီစကားဝိုင္းကို အေနာက္က ရပ္ၿပီးေတာ့ ေျဗာင္နားေထာင္တယ္။ က်ေနာ္တို႔က ထိုင္ၿပီးေတာ့ အဲဒီ Congressman ေတြနဲ႔ ဝိုင္းဖြဲ႔ၿပီးေတာ့ ေျပာေနၾကတာ။ ေျဗာင္ႀကီးကို က်ေနာ္္ေျပာလိုက္တာပဲဗ်။ အဲဒါေတာ့ အတိအက်ပဲ၊ ခင္ဗ်ားၾကားတဲ့ အတိုင္းပဲေပါ့ဗ်ာ။
အခု ဘာေတြေရာလုပ္မယ္ စိတ္ကူးလဲဗ်။
ဘာေတြဆက္လုပ္ရမယ္ ဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားနဲ႔ေျပာၿပီးလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္ ထမင္းစားမယ္ဗ်ာ။ (ရယ္သံမ်ား)။ ခင္ဗ်ားေမးသလို က်ေနာ့္ကို စစ္ေၾကာေရးက ေမးဖူးတယ္ဗ်။ (ရယ္သံမ်ား) ခင္ဗ်ားကလည္းဗ်ာ - ေဟ့လူ - ဒါ ေနာက္ေနတာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ အမွန္ဆံုးစကားကို ေျပာေနတာဗ်။
ခင္ဗ်ားေထာင္ထဲမွာေနတုန္းက အျပင္မွာရွိတဲ့ သတင္းေတြ ဘယ္ေလာက္ သိရသလဲဗ်။
ဘယ္လိုလုပ္သိပါ့မလဲ။ ခင္ဗ်ား စဥ္းစားၾကည့္ပါဦးဗ်ာ၊ က်ေနာ္တို႔ အထူးေဆာင္ ဆိုတဲ့ဝင္းက လူမေျပာနဲ႔ ေၾကာင္ေတာင္မွ ခြင့္မျပဳရင္ ဝင္လို႔မရဘူး။ ငွက္ေတာင္ ပစ္ခ်ခံရမယ့္ အေနအထားမ်ိဳး ရွိတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး သတင္းရမလဲဗ်။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လြတ္ၿပီး ျပန္အဖမ္းခံရၿပီတို႔ဆိုတဲ့ သတင္းေတြ၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ၫြန္႔ကို ဖယ္ရွားလိုက္ၿပီဆိုတဲ့သတင္းေတြကို ခင္ဗ်ား ၾကားရလား။
၅/ညေတြထဲမွာရွိတဲ့ ဟာသတစ္ခုေလဗ်ာ။ ဘာၾကားရလဲဆိုလို႔ရွိရင္ ရာဇာလီလာမယ္။ အဲ - အၾကာႀကီးေစာင့္ေနတုန္း ေနာက္တစ္ခါက်ေတာ့ ရာဇာလီလာၿပီ။ ေနာက္တစ္ခါ အၾကာႀကီးထပ္ေစာင့္။ ေနာက္ ရာဇာလီျပန္သြားၿပီ။ ရာဇာလီျပန္ရင္ ထူးမယ္။ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား- အဲဒီသံသရာႀကီး လည္ခဲ့တာပဲဗ်။ အဲဒီလိုမ်ဳိးထဲက က်ေနာ္လည္းတစ္ေယာက္ပါပဲဗ်ာ။ က်ေနာ္က အမ်ားထက္ကို အမ်ားႀကီး ဆိုးပါတယ္ဗ်။ အလံုပိတ္ထားတာကိုးဗ်၊ က်ေနာ့္ကို ဘက္ေပါင္းစံုက ပိတ္ထားတာ။
ပီညဲရိုး (ကုလသမဂၢလူ႔အခြင့္အေရးအရာရိွ) လာတုန္းက ခင္ဗ်ား ေတြ႔လိုက္ေသးလား။
ပီညဲရိုး ၾကားဖူးသလိုလိုေတာ့ရွိတယ္။ က်ေနာ္ ဘာမွ သိပ္မသိရဘူး။
ခင္ဗ်ားသိလိုက္တာ မီလိုက္တာ ယိုဇိုယိုကိုတာ ျဖစ္လိမ့္မယ္ထင္တယ္။
အင္း ဟုတ္တယ္။ က်ေနာ့္နဲ႔ သူနဲ႔ ေတြ႔ခဲ့တယ္ေလ။ သူက အဲဒီတုန္းက ေျပာတယ္ေလ။ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ လာခဲ့ပါတယ္ေပါ့။ လူ႔အခြင့္အေရး ရွိလား မရွိလား သိခ်င္ပါတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ကေျပာတယ္။ လူ႔အခြင့္အေရး ရွိလား မရွိလား သိခ်င္ရင္ က်ေနာ့္ကို လူလူခ်င္းဆက္သြယ္ေရးမွာ အဆက္ျဖတ္ထားရုံုနဲ႔ကို အားမရဘူး၊ ဘုရားနဲ႔ပါ အဆက္ျဖတ္ထားတယ္။ က်ေနာ္ ဘာသာေရးစာအုပ္ေတာင္ ဖတ္ခြင့္မရွိပါဘူး။ အဲဒါကို က်ေနာ္ အဓိကေျပာလိုက္တယ္ဗ်။ ဒါေတာ့ မွတ္မိတယ္။
ေထာင္ထဲမွာေနတုန္းက ဘာသာေရးေရာ လုပ္ျဖစ္လား။
ဘာသာေရးေတာ့ လုပ္ျဖစ္ရတာေပါ့ဗ်။ ေနာက္ဆံုးက ဒါပဲရွိေတာ့တာေပါ့ဗ်၊ အဲဒါခ်ည္းပဲ ထိုင္ရတာေပါ့။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း က်ေနာ္ နည္းနည္းေနႏိုင္တာေပါ့။
စစ္ေတြကို ျဗဳန္းဒိုင္းႀကီး ဘာေၾကာင့္ပို႔လဲ၊ ခင္ဗ်ား သိလား။
ေအးဗ်၊ ဒီဥစၥာ က်ေနာ္လည္း စဥ္းစားေနတာပဲ။ က်ေနာ္ ၫႊန္မွဴးကို ေမးတယ္ဗ်၊ အဲဒီတုန္းက အုပ္စုၫႊန္မွဴး ေပါ့ဗ်ာ။ သူက စစ္ေတြကိုေရာက္လာေရာ။ က်ေနာ္ေရာက္ၿပီး မေရွးမေႏွာင္း ေရာက္လာတာေပါ့ဗ်ာ။ ေရာက္လာေတာ့ သူက ဘယ္လိုလဲ - ေနရထိုင္ရတာ ဒီမွာေတာ့ အဆင္ေျပတယ္မဟုတ္လား - နည္းနည္းေတာ့ ပိုၿပီးေတာ့ က်ယ္က်ယ္ဝန္းဝန္းရွိမွာေပါ့ - ေျပာေတာ့ က်ေနာ္က အန္ကယ္ႀကီး ဘာျဖစ္လို႔ က်ေနာ့္ကို ဒီကိုေျပာင္းလိုက္ရတာလဲဆိုလိုက္ေတာ့ ဟား - ဘယ္သိပါ့မလဲ၊ ခြက်တာပဲဆိုၿပီး ေခါင္းကုတ္ ေျပးေတာ့တာပဲဗ်။ အဲလိုဗ်။
ခင္ဗ်ား တစ္ေယာက္တည္း ကြက္ၿပီးပို႔တာကို ဘယ္လိုတြက္မိလဲ။
စစ္ေတြကိုလား။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္ဗ်၊ စစ္ေတြဆိုတာက အဂၤါနံဗ်၊ အဂၤါေပါ့ဗ်ာေနာ္။ က်ေနာ္က ၾကာသပေတးသားဗ်၊ ၾကာသပေတးသားဆိုေတာ့ သူက ေဗဒင္သေဘာနဲ႔ ေျပာမယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ - ၾကာသပေတးနံကို ႏိုင္တာက အဂၤါေပါ့ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ား ၾကာသပေတးနံ အဂၤါနံေတြေတာ့ သိတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္က ၾကာသပေတးသားဆိုေတာ့ အဂၤါနံနဲ႔စတဲ့ စစ္ေတြကိုပို႔သလား၊ က်ေနာ္က အဲဒါမ်ဳိး စဥ္းစားမိတာပဲဗ်ာ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တခ်ဳိ႔ဆိုရင္ ေဗဒင္နဲ႔လုပ္တဲ့လူေတြဘာေတြ ရွိတာကိုးဗ်။ ယၾတာသေဘာနဲ႔ဘာနဲ႔ မေျပာတတ္ပါဘူးဗ်ာ၊ ထင္တာပါ။ တယ္လီဖုန္း ေနာက္တစ္ခုလာေနၿပီဗ်ဳိ႔။ ျဖတ္လိုက္ရင္ ေကာင္းမယ္ ထင္တယ္ဗ်။ ပိတ္လည္း အားနာတယ္ေလ။
ဖုန္းတစ္ခု ထပ္လာေနၿပီလား။
ဟုတ္တယ္။ ေနာက္တစ္ခု ထပ္လာေနလို႔၊ ခ်ိန္းလည္း ခ်ိန္းထားတာပါ။
ခင္ဗ်ား ပညာေရးကိစၥေတြေရာ ႏိုင္ငံတကာ သြားမယ့္ကိစၥေတြဘာေတြ အစီအစဥ္ရွိလား။
ဒါေတြေတာ့ဗ်ာ - မစဥ္းစားရေသးပါဘူး။ ေနာက္မွ ေအးေဆးထပ္ေျပာရင္လည္း ေျပာဦးေလဗ်ာ - ေနာ။
No comments:
Post a Comment